تبلیغات
پایگاه خبری هنر گیلان » خبرها » رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت خبر داد برگزاری نخستین جشنواره استانی فیلم ۱۰۰ ثانیه ای رشت

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت خبر داد برگزاری نخستین جشنواره استانی فیلم ۱۰۰ ثانیه ای رشت

Shokohi
Alireza
15 آبان 1400
افزودن به علاقمندی ها
شما وارد سایت نشده‌اید
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت، از برگزاری نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه رشت(۱۰۰ ثانیه ای)خبر داد و گفت: ۲۴ آذر آخرین مهلت شرکت در جشنواره مذکور است.                    
به گزارش هنر گیلان  یاسر محجوب در جمع خبرنگاران، از برگزاری نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه رشت(۱۰۰ ثانیه ای) خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان برگزار می شود.
   وی با بیان اینکه ساخت فیلم‌هایی با زمان حداکثر ۱۰۰ ثانیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کلیتی منسجم، کاری بسیار مشکل است، افزود: فیلمساز می‌باید داستانی را بیان کند که آغاز، میانه و پایان داشته باشد و بتواند روی مخاطب تاثیر بگذارد.
   رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت تصریح کرد: فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای، رسانه‌ای نو و مناسب برای ابزارهای جدید است که با قابلیت تاثیرگذاری بسیار بالا در جهان پرشتاب و پرهیاهوی امروز می‌تواند ثانیه‌هایی، مخاطب بی‌وقت و کم‌حوصله را به خود مشغول کند و در کنار انتقال مفهوم و پیام خود، لذت بصری و زیبایی‌شناسانه هم به او هدیه دهد.
   محجوب، با بیان اینکه جشنواره مذکور در دو بخش حرفه ای و موبایلی برگزار می شود، گفت: شهروند و زیبایی‌های شهری، شهروند و مشکلات شهری، شهروند و قوانین شهری، شهروند و رعایت حقوق شهروندی و شهروند و آسیب‌های شهری از جمله محورهای جشنواره است.
   وی از متقاضیان خواست جهت ثبت نام و شرکت در جشنواره استانی فیلم کوتاه رشت به آدرس «sobheghalam.ir» مراجعه کنند و متذکر شد: هر فیلم با مالکیت یک نفر به عنوان کارگردان اثر به جشنواره ارسال می‌شود. هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی از سوی یک شخص حقیقی یا حقوقی وجود ندارد اما در صورت پذیرش چند اثر از یک نفر تنها یک فیلم از وی در جشنواره حضور خواهد داشت.
   رئیس سازمان فرهنگی شهرداری رشت ادامه داد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند پس از ثبت‌نام در سایت جشنواره و دریافت کد رهگیری پیامکی، این کد را بر روی DVD نوشته و به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره(رشت، جنب بوستان ملت، ابتدای بلوار احمدزاده، کوچه سعدی، پلاک ۶۷) ارسال کنند؛ البته فیلمسازانی که قصد دارند با بیش از یک اثر در جشنواره شرکت کنند، ارائه DVD مجزا برای هر اثر الزامی است.
   وی ۲۴ آذر ۱۴۰۰ را آخرین مهلت ارسال آثار دانست و افزود: جشنواره استانی فیلم کوتاه رشت شش لغایت ۱۱ دی و اختتامیه جشنواره و تقدیر از برگزیدگان ۱۱ دی ۱۴۰۰ در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار خواهد شد.
   محجوب، شماره تماس دبیر اجرایی جشنواره و ایمیل جشنواره را به ترتیب «۹۱۱۷۰۵۴۸۳۵» و «100fest@sobheghalam.ir» دانست و اضافه کرد: کلیه آثار ارسالی به جشنواره قابلیت اکران اینترنتی در سایت جشنواره را خواهند داشت و پس از بازبینی اولیه، آثار پذیرفته شده در کلیه بخش‌ها می‌توانند مورد هرگونه استفاده تبلیغاتی و رسانه‌ای دبیرخانه قرار گیرند.
   برگزاری نخستین جشنواره استانی فیلم ۱۰۰ ثانیه ای رشت
 
دسته بندی :  خبرها / سینما و تئاتر
به کانال رسمی پایگاه خبری هنر گیلان در تلگرام بپیوندید.
کانال تلگرام پایگاه خبری هنر گیلان

دیدگاه شما

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
  • مردم و لبخندها
    حیوانات و طبیعت
    غذا و نوشیدنی
    فعالیت‌ها
    سفر و مکان
    اشیاء
    نمادها
    پرچم‌ها
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید